INFO

Informace pro spotřebitele o mimosoudním řešení sporů V souladu s ustanovením § 14 zákona č. 634/1992 sb., o ochraně spotřebitele, si Vás dovoluji informovat, že v případě sporu mezi klientem a advokátem má spotřebitel právo na mimosoudní řešení tohoto sporu vyplývajícího ze smlouvy o poskytování právních služeb. Pověřeným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů mezi advokátem a klientem, který je v postavení spotřebitele, ze smluv o poskytování právních služeb je Česká advokátní komora. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů není zpoplatněno a náklady s ním spojené si strany nesou samy. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu bude zahájeno na návrh spotřebitele, který musí obsahovat náležitosti, které spolu s formulářem návrhu a dalšími informacemi k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů naleznete na stránkách ČAK (https://www.cak.cz/scripts/detail.php?id=15607).   Ochrana osobních údajů V této sekci věnované ochraně osobních údajů bych Vás ráda seznámila se všemi informacemi týkající se zpracování Vašich osobních údajů.   Jakožto správce osobních údajů, které mi budou na základě smlouvy s klientem poskytnuty, se zavazuji, že budu tyto osobní údaje zpracovávat v souladu s právními předpisy, především se zákonem č. 85/1996 Sb. (zákon o advokacii) a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES („GDPR“).   Má činnost spočívá v poskytování právních služeb a služeb s tím spojených. Abych tyto služby mohla poskytovat co nejlépe, potřebuji od svých klientů získat zejména následující osobní údaje: jméno a příjmení, datum narození, telefonní číslo, e-mailová adresa, číslo účtu a trvalé bydliště. V některých případech bude pro správné poskytnutí služeb zapotřebí také dalších údajů, např. o osobách, proti kterým klienti uplatňují své nároky či kteří uplatňují své nároky proti nim.   Důvodem pro zpracování osobních údajů klientů, je poskytování právních služeb a služeb s nimi souvisejících, zejména pořádání školení a workshopů. Právním základem takového zpracování v tomto případě je tedy možnost splnit povinnosti smluvního vztahu mezi mnou a klientem. Také může dojít k situaci, že osobní údaje klienta využiji i pro účely vymáhání svých práv, a to na základě oprávněného zájmu.   Poskytnout některé osobní údaje je povinností klienta a bez jejich sdělení není možné právní služby poskytovat.   Příjemcem osobních údajů klientů mohou být např.:
  • orgány veřejné moci (např. soudy, správní orgány);
  • poskytovatelé údržby informačního systému; a
  • další příjemci dle potřeb a pokynů klienta.
Osobní údaje budou zpracovávány po dobu platnosti smluvního vztahu s klientem a po jeho skončení s nimi bude naloženo dle platné právní úpravy, zejm. zákona č. 85/1996 Sb. (zákon o advokacii), zákona č. 499/2004 Sb. (zákon o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů) a GDPR a také si je ponechám pro případné řešení sporů a vymáhání našich dohod.   Práva klienta související s ochranou a zpracováním osobních údajů jsou následující:
  • Právo na přístup k osobním údajům
Právo na přístup k osobním údajům znamená, že klient má právo od správce získat informace o tom, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány.
  • Právo na opravu osobních údajů
Klient má také právo, aby správce bez zbytečného odkladu opravil na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má klient právo kdykoli doplnit.
  • Právo na výmaz osobních údajů
Toto právo představuje jinými slovy vyjádřenou povinnost správce – advokáta zlikvidovat osobní údaje, které o klientovi zpracovává, pokud jsou splněny určité podmínky a klient o to požádá.
  • Právo na omezení zpracování osobních údajů
Klient má dále právo, aby advokát, jako správce, v určitých případech omezil zpracování jeho osobních údajů. Proti zpracování, které je založeno na oprávněných zájmech správce – advokáta, třetí strany nebo je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, má klient právo kdykoli vznést námitku.
  • Právo na přenositelnost údajů
Toto právo dává klientovi možnost získat osobní údaje, které správci poskytl, v běžném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci, nebo pokud je to technicky možné, žádat, aby si je správci předali mezi sebou.   Právo kdykoli odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů se neuplatní, jelikož osobní údaje klienta jsou zpracovávány z důvodu plnění smlouvy uzavřené s klientem, nikoli na základě souhlasu se zpracováním.   V případě, že bude klient jakkoli nespokojen se zpracováním svých osobních údajů prováděné mnou, jako správcem, může podat stížnost/námitku přímo mně, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.   Více informací o právech klienta je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů. (https://www.uoou.cz)   Není Vám cokoliv jasné nebo chcete uplatnit některé ze svých práv? Neváhejte se na mě obrátit:   Mgr. Nina Valešová, advokát, se sdílem Kamenická 304/41, 170 00 Praha 7, IČ 08094241, tel.+420 728 179 940 e-mail: nina@valesova-legal.cz